Min älskade mamma! <3

Idag kom jag helt plötsligt på (när jag visade bilder på min mamma för hennes mamma) hur mycket jag egentligen älskar och saknar henne! "Du är helt otrolig", säger mormor när jag nästan börjar gråta efter mamma. 20 år gammal (känner mig fortfarande som 19) och helt mamma beroende.. hemskt kan man tro, men nae! HELT UNDERBART!

Tillägnat min mamma & alla andra underbara mammor i världen:

"Mamma du är min bästa vän
Du är den som får mig att le igen
När något ledsamt har hänt
Du på mitt humör har vänt
DU ställer alltid upp för mig
Det är inte så konstigt att jag älskar dig!"
Av: Okänd

DU är helt underbar och det går inte att beskriva med ord hur mycket jag älskar dig!





Älskar dig!

Jag försökte själv skriva en dikt
Jag tycker min mamma är värd det
Men efter alla ord som jag raderat
Förstår jag nu att det inte går
När jag skriver om min mamma
Så försvinner alla formuleringar
Precis som känslan av vår
Så kan jag inte förklara den
Jag kan inte beskriva den
Jag kan inte ta på den
Den bara finns där.. <3

Sedan jag flyttat in till stan så saknar jag min mamma mer än någonsin (pappa & syster också för den delen men idag handlar det bara om mammor), jag vet ibland inte hur jag ska tackla saknaden och blir lite ledsen. Ibland funderar jag grundligt på att flytta hem igen. Men jag vill så klart bo med Pierre. Det är bara det att jag är så bortskämd när det gäller mamma, hon har ju alltid funnits där när jag bott hemma. ´Vi har kramats i alla tider och det är just det att jag har KUNNAT göra det När jag VILL förut, vilket jag inte kan nu. Det är det som känns mest tungt!

Jag önskar att jag tagit hand om den tiden jag bodde hemma mer, att jag umgåtts med dem och verkligen tagit mig tid. Men det är ju lätt att säga nu, eftersom att jag vet att jag alltid har något på gång, vilket jag oftast är glad över. Men jag önskar bara att jag kunde ha lugnet (som jag har när vi är uppe i stugan) hemma. Ta mig tiden att inte göra någonting. Att umgås och mysa med min familj.

Ska bli skönt att få komma hem dit och sova så fort dom fixat en gästsäng åt mig. haha.
Saknar min familj! Saknar min mamma!! <3

Kommentarer
Postat av: Julia

Var jobbar din mamma?

2011-03-22 @ 15:17:32
URL: http://holio.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hon jobbar på biblioteket i kulturens hus. :)

2011-03-23 @ 09:38:17
URL: http://ooutlaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0